bg

ACT

Loop jij ook wel eens tegen die vragen aan?

  • ‘Hoe kan ik rust creëren in mijn hoofd?’
  • ‘Wat zijn mijn kwaliteiten en hoe kan ik deze ten volle benutten?’
  • ‘Wat zijn mijn werkelijke drijfveren zodat ik van mijn leven een waardevol leven kan maken?
  • ‘Hoe ga ik om met de boosheid die ik ervaar?’
  • ‘Hoe ga ik om met angst/bezorgdheid?”

Misschien is coaching dan iets voor je. Coaching is geschikt wanneer je niet echt bent vastgelopen in je leven maar wel tegen levensvragen aanloopt. Deze kunnen werkgerelateerd zijn of op persoonlijk vlak. Geschikt dus om vraagstukken te onderzoeken op het vlak van persoonlijke groei.

 

ACT (Acceptance and Commitment Therapy) is een nieuwe vorm van gedragstherapie. Door deze nieuwe aanpak van gedragsverandering is ACT meer dan alleen een therapie voor allerlei psychische- en psychiatrische klachten. ACT kan ook ingezet worden als training of coaching. Het is ook helpend wanneer je je gedachten en gevoelens beter wilt accepteren en loslaten. Wanneer je meer aandacht wilt leren hebben voor hetgeen zich nu afspeelt (mindfulness). Wanneer je meer zicht wilt krijgen op wie je bent, wat je belangrijk vind en wat je wilt bereiken in het leven.


"De mens is als een mijn vol edelstenen,
de mooiste schat is in jezelf te vinden."

"Om je gezicht te zien gebruik je een spiegel,
om je ziel te zien een kunstwerk."

- G.B. Shaw -

"Als je de ravijnen tegen stormen beschermt,
zul je nooit de schoonheid van hun groeven zien."

- Elisabeth Kubler-Ross -

"You can't use up creativity.
The more you use, the more you have."

"Jezelf kennen betekent geworteld te zijn in Zijn,
in plaats van verdwaald te zijn in je verstand."

- Eckhart Tolle -